Noćna mora

Prije desetak minuta stavio sam tačku na svoju noćnu moru koja traje, najblaže rečeno, par mjeseci.

Otišao sam na Stomatološki fakultet u ulici Dr. Subotića u Beogradu i otkazao Tarikovu intervenciju za popravku tri i vađenje jednog mlječnog zuba pod opštom anestezijom.

Učinio sam vjerovatno nesmotren potez, uzimajući u obzir koliko se dugo mora čekati zakazivanje za slične intervencije na Stomatološkom fakultetu. Prema onome što sam ja prošao, priprema i čekanje na termin traje više mjeseci. Išao sam više puta tamo, tražio svajete, raspitivao se kako se to može zub uraditi djetetu sa autizmom, procjenjivao, vagao, istraživao, inicirao, predviđao i na kraju prihvatio da se sve uradi u opštoj anesteziji

Nije bilo lako ni uraditi te pripremne preglede pred samu intervenciju. Imaju jasno definisana pravila koja se moraju ispoštovati. Sve smo to prošli, i ja sam zakazao u zadnjem momentu, dan-dva pred intervenciju.

Ljekari i medicinari su nam izlazili  u susret. Imao sam neograničeno povjerenje u njih i zahvalio sam se svima. Maloprije sam objasnio da nisam mogao da pređem taj psihološki prag da u četvrtak dovedem Tarika kod anesteziologa i da intervencija počne. Rekao sam da danima i sedmicama ne mogu da spavam, i da se budim u košmarima.  Rekao sam, dakle, da je stvar u meni, ali i ta Tarikova konstantna kijavica i znanje da ima alergiju na polen je u meni budila čudovišne kombinacije šta se sve može desiti tokom anestezije, iako je imao jako dobre rezultate na specijalističim pregledima.

Prema tome, sve što smo spremali i pripremali je palo u vodu, a ako ga slučajno zaboli zub znam da ću naći neko ad hoc rješenje. Ali sigurno će biti lakše od ogromne planine patnje koju sam skupljao danima i danima u duši pred ovu intervenciju. Kadrovi videa koji sam našao na YouTube mi prosto nisu izlazili iz glave:

I tako, to je sve život koji ide dalje…Činimo mnoge greške koje spoznamo kad tad, jer one traže naplatu. Ali kad uradimo ispravnu stvar, obično i ne saznamo jer one nam čine nedostupnim onaj dio života sa druge strane odakle dolazi sreća.

Sutra dolazi novi dan.

| 5 komentara

Kretanje članaka

5 thoughts on “Noćna mora

  1. Alma

    nisam baš razumjela poruku, a jako sam zainteresirana za sve vezano za djecu iz spektra aut.

    • Ako poruka uopste i postoji, Alma…

      Ono sto je vazno reci je da koliko god mislili najbolje svojoj djeci, nismo neosjetljivi i emocije nas savladavaju.

      Pored toliko cekanja i priprema za intervenciju, odustao sam u zadnjem momentu zbog straha kako ce Tarik izaci iz tog stanja anestezije.

      Prije 15-ak godina sam imao hiruski zahvat na nosnoj pregradi. Operacija je uradjena na VMA. Sjecam se da sam odmah zaspao, i kao da je bilo svega minut, osjetio sam da me bude. Tezak je osjecaj, spava ti se, ali sam cuo rijeci sestara koje su mi neprestano govorile da se moram probuditi i da setam. Shvatio sam, i onako pomucene svijesti setao sam po sobi, dok su me one drzale.

      Znao sam da MORAM setati jer mi je svijest govorila sam operisan,

      A kako bi Tarik ustao na noge da seta, kad on ne shvata naloge i ono sta mu se govori?

      Posto nisam nikako mogao naci odgovor na to pitanje, nisam imao hrabrosti da pristanem na tu intervenciju u cetvrtak. Poslusao sam samo neku intuiciju u svojoj glavi da to ne bih trebao da radim. Nista drugo.

  2. Pozdrav Tariku, a Vama divljenje i poštovanje. Poljubite tog momka više puta u moje ime . Biće on dobro, samo mu treba dati vremena, makar i ceo život! ❤
    ps. nisam odolela da izrazim osećanje posle čitanja ovog posta 🙂

  3. Dobar dan svima.Prvi put pisem ovde.Ne znam odakle da pocnem,ni da li sam na pravom mestu.Ukratko mama sam devojcice sa posebnim potrebama,a inace logoped po struci ali ovde sam samo kao mama,zabrinuta,uspanicena,u konfuziji I potrazi za odgovorima.Borba traje vec godinama.Za sada bih samo htela da pitam u vezi iskustva sa senzornom sobom,u Beogradu,da li ima neka ustanova koja prima decu sa strane da koriste njihovu senzornu sobu?

Vaš komentar :

Blog na WordPress.com.