Rijeka Crnojevica

Ljetos sam prvi put bio u Rijeci Crnojevica.

Kad bih ranije procitao nesto o Rijeci Crnojevica uvijek sam imao osjecaj da se prica o necemu drevnom, i Rijeka Crnojevica mi je bila sinonim za neki muzej ili neku  umjetnicku vrijednost.

I tako…odlucismo ljetos da polazak sa mora bude ujutro, za razliku od ranije kad smo nalazili neki razlog da bar provedemo na plazi jos jedno prije podne.

Od Cetinja prema Podgorici ima nekoliko skretnica u desno gdje sam vidio da mogu ici u Rijeku Crnojevica, ali ja sam izabrao onaj put kad se vec gotovo ulazi u Podgoricu. I tako…uzak put, sa strane sikara i vozim polako zbog preglednosti. Na putokazu pise da ima svega 13 km, ali mi se bas oduzilo.

Oko nas je bio krsevit krajolik, nekako netaknut i autentican. Nema onih ruznih slika gradjevina i civilizacije koja narusava pogled, jer se taj dio nalazi u sklopu nacionalnog parka Skadarsko Jezero.

E, onda se pojavljuje Skadarsko jezero , kojeg smo gledali onako sa visine, i ja stvarno nemam rijeci da opisem kakav je to osjecaj dok ga gledate u onoj divljini i netaknutoj prirodi. U daljini vidite i Rijeku Crnojevica , nekako uklijestena izmedju dva brda u tjesnacu i bas je takva kao u onim citankama osnovne skole.

Posto ja necu moci opisati tu ljepotu postavicu par slika…

Ono sto me najvise dojmilo je neka duboka tisina.Dublja nego bilo kakva druga. Kao da smo se vratili 100 god unazad. Prosao sam dobar dio Evrope, ali zaista nisam nikad ranije slicno nesto dozivio… U samoj Rijeci Crnojevica je sve nekako drevno i fascinirajuce. Nema buke, nema adrenalina … i sve je neprirodno opustajuce.

I da ja ne bih sad mnogo isprobavao svoje opisne mogucnosti, svima preporucujem da obavezno svrate u Rijeku Crnojevica, jer zaista je jedinstveno mjesto i koje pamtite vise od svega. Ne treba zaliti dan ili dva zbog morskih plaza. Ono sto cete pamtiti najvise tokom ljeta je sigurno Rijeka Crnojevica…

I tako, nakon sat – dva vremena krenusmo jos uzim pustim putem kroz divljinu oko Skadarskog jezera prema Cevu i Virpazaru. Putovanje koje ne lici na druga putovanja, vec kao da ste u nekom dokumentarcu Animal Planet-a.

I za kraj, evo jednog opisa Rijeke Crnojevica:

Ususkan u tisinu Skadarskog Jezera, ovaj mali gradic zaustavio je vreme. Nekada jedan od najvaznijih trgovackih centara na ovim prostorima, za sobom je samo ostavio pejzaz koji svakome koji se nadje na ovom carobnom mestu oduzima dah. Rijeka Crnojevica dobila je ime po Ivanu Crnojevicu, tadasnjem vladaru Crne Gore, koji bezeci pred najezdom Turaka, seli svoju prestonicu na Obod, jedno brdo iznad Rijeke. Rijeka Crnojevica je u davna vremena, bila steciste trgovaca razlicitih veroispovesti, a duh tolerancije koji je uvek bio prisutan, taj cudesni grad je besprekorno negovao. Jedan od glavnih proizvoda, bila je suva ukljeva. Za nju su bogati italijanski trgovci davali velike novce kako bi se nasla na njihovim trpezama. Danas je Rijeka Crnojevica poznata po mostu koji je podigao knjaz Danilo 1853. godine, po blagoj klimi zbog koje su Petrovici ovde sagradili svoj zimovnik, po predivnom pejzazu koji smiruje i ne da da se vratite gradskom zivotu, po vinogradima i vodopadu, koji ce vas docekati na izvoristu reke Crnojevic“.


Categories: nekategorizovano | Ostavite komentar

Kretanje članaka

Vaš komentar :

Create a free website or blog at WordPress.com.